Počet postav

Člověk (15)
Elf (11)
Bílý mág (7)
Rituální mág (9)
Vlkodlak (19)
Upír (13)
Temný elf (1)

Bestiář

 



Tuto bytost je velmi těžké zastihnout. Kdo ví, zda za to může to, že Beduni bývali kdysi dávno loveny a téměř vyhubeny, kvůli jejim zlotřilým úmyslům, anebo pro jejich kly. Pokud byste se však rozhodli Beduni hledat, nejlepším místem budou místa s výskyty minerálů. Známe však i případy kdy se Beduni vyskytovali v Ailmaru, anebo jinde blízko lidských obydlí, kde obyvatele měst okrádaly o jejich šperky. Mají obrovský talent na vyhledávání nalezišť krystalů a jiných minerálů. Tyto minerály jsou schopny rozdrtit svými obrovskými kly. Mají takovou sílu, že za pomocí klů jsou schopny prorazit i železné brnění. Naštěstí tato stvoření nejeví téměř žádné známky agrese, výjimkou je pouze období říje, kdy se samičky Beduni pečlivě starají o svá mláďata a napadají kohokoliv, kdo se přiblíží jen na několik metrů.

Vzhledově jsou tato stvoření poměrně malá, a ještě nebyl spatřený vyšší Beduni než jeden metr vysoký. Barevně se velmi od sebe liší, jelikož záleží, v jaké oblasti žijí a čím se živí. Nejčastěji se vyskytují zbarveni do rubínově červené, anebo tyrkysově modré. Mají podlouhlé úzké tělo, zakončené malinkým kostěným ocasem, který je stejně tvrdý jako jeho kly. Přední končetiny se postupem času proměnily v drápkovité tlapky, díky kterým mrštně okrádá zbohatlíky, když zrovna nemá jiný způsob, jak si sehnat potravu. Jeden by si myslel, že každý postřehne, jak mu něco sundává například smaragdový prsten z rukou, což se samozřejmě ve většině případů i stane, avšak tato zvířata jsou tak mrštná, že Vám během pár vteřin zmizí z dohledu.

Velikost: do 1 metru
Typ: Živočich
Podstata: Organická 
Výskyt: Magický les, Výklenek za vodopádem, v nouzi okolo bohatých obydlí
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: nízká až střední – pokud Vám nevadí, že Vás tato bytost okrade
Náročnost lovu: Lov samce i samice 7- Vysoká – je velmi těžké jej najít, natož chytit. Pokud se Vám však podaří nějakého Beduniho dostat, odměna Vás jistě nemine, jelikož se tyto bytosti používají k hledání vzácných minerálů, což má občas i své nevýhody, jelikož Beduni se ženou za nejbližším minerálem v dosahu, nehledě na jeho vzácnost.

 

Ne každý vlkodlak snáší svoji první úplňkovou proměnu dobře. Mnozí z těchto prokletých nešťastníků ztratí kontrolu nad svým tělem trvale a nejsou již schopni se vrátit do lidské formy. Vědomí člověka je potlačeno šelmou a je nemožné ho získat nad bestií zpět. Většinou se však jedná o jedince se slabou sebekontrolou či o jedince, kteří nejsou se svým vlkodlačím osudem smířeni.

Bezduší obývají temné lesy Famyoku, kde se samice sdružují do smeček o různém počtu s přísnou hierarchií. Samci žijí samotářským, toulavým životem. Díky toulání se právě samec Ztraceného vlkodlaka může ukázat i na okrajích lesů, kde díky své divoké krvi napadá pocestné či terorizuje okolní vesnice. Právě díky těmto tvorům mají vlkodlaci u lidí velmi špatnou pověst. Potomci těchto zvířat již kompletně postrádají lidskou podobu a stejně jako rodiče nejsou schopni se do ní proměnit. Bezduché je možné trénovat, je to však velmi obtížné a ani odmala cvičenému Ztracenému vlkodlakovi není radno příliš důvěřovat. Při úplňku tito vlkodlaci ztrácejí i tu trochu kontroly a útočí na všechno živé v okolí, krom sebe samých.

Velikost: 1,5 metru
Typ: Šelma
Podstata: Organická
Výskyt: Všechny lesy Famyoku
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Samec: Střední, Samice: Vysoká
Náročnost lovu: Lov samce Nízká, lov samice Střední (samice jsou ve smečkách), lov při úplňku: samec Střední, samice Vysoká

Když Aerii zachvátila Noční Můra, někteří lidé ztratili jakoukoliv naději a jejich srdce pohltilo ryzí šílenství. Změnili se na bytost, která je nyní známá jako Centinnela. Člověk, co ztratil naději. Jeho duši svírá agrese, jak proti životu, tak vůči sobě samému. Živí se výhradně masem inteligentních bytostí, je vysoce agresivní, a to i vůči vlastnímu druhu. I vůči tomuto faktu se často sdružují ve skupinách a obývají ztemnělá místa. Ačkoliv nejsou silnější než normální člověk, jejich dlouhé nehty i zuby mohou rozšiřovat různé infekce. Zvláštností je, že jejich oči žlutě svítí. Nejsou schopni jakkoliv komunikovat, ani být vyléčeni. I tak mnoho lidí hledá lék, neboť touto prapodivnou kletbou byli zasaženi jejich nejbližší.

Velikost: 1,8 m
Typ: Prokletý
Podstata: Organická
Výskyt: Les smrti, Skaliska, Prales
Vzácnost: Nízká
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Střední

 

Černý strom je první z rostlin v našem bestiáři. Svoje místo si zde zasloužil díky své jedinečnosti, magickému potenciálu i inteligenci o které by se mohli vést spory, zda tam opravdu je nebo je to jen přirozený mechanismus. 

Mohutný černý strom pokrytý hrubou, tlustou kůrou s dírami bez listí či plodů je na první pohled nápadný. Aspoň pro toho, kdo umí rozeznat iluzi od reality. Pro ostatní se strom tváří jako něco, co zrovna nutně potřebují. Místo k přespání, studna s vodou či pasoucí se srnka. Jen ji ulovit. Černý strom má totiž magií posílenou moc, která oběti v hlavě vytvoří jednoduchou iluzi na základě jeho momentálních potřeb. Přes díry v kůře strom vypouští svá semínka, která tuto nadpřirozenou moc nesou až k obětím. 

Neznalý dobrodruh se díky jeho síle snadno chytí do pavučiny lží a podvodů a z většiny už se z ní nevymotá. Základní způsob, jakým Strom získává sílu pro svůj vlastní růst je ten, že jí bere jiným. U opravdu vzrostlého a dospělého stromu je tak okruh několika metrů od něj osázen kostmi nešťastníků všech druhů, kteří si nedali dostatečný pozor a uschlými kmeny stromů, jež zde dřív žily. Jediný způsob, jak zjistit přítomnost iluzí je buď amulet proti iluzím, nebo se to dá poznat dle až nepříjemně nasládlé pachuti na horním patře. 

Ti, kdo se ke stromu přiblíží až příliš napřed ztuhnou a pak usnou. Pokud je odtamtud nikdo nevytáhne, aby je zachránil, shnijí a rozloží se zaživa čímž pohnojí strom. 

Velikost: 10 - 15 metrů (dospělý) 
Typ: Rostlina
Podstata: Částečně magická 
Výskyt: Magický les a další místa s dostatečnou koncentrací magie 
Vzácnost: Střední až vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Strom se ve většině případů nevyhledává, žádný užitek z něj není a dobrodruh si akorát koleduje o ne-příliš příjemnou smrt. 

Darlíci jsou zelení papouškové, kterých tělo má vlastnost vytvářet kovy, proto je jejich zobáček z pevného kovu, pomocí kterého dokáží štípat jak jiné kovy (krom stříbra), kosti, nebo cokoliv jiného. Na jejich nohách nemají žádné drápy, právě z toho důvodu, že je jejich zobák velmi silný, ostrý a odolný a bohatě jim stačí. Peří na břišní části těla je zbarvené stejně jako kov, ze kterého mají zobák a všechna ostatní pera jsou zelená, proto má Darlík jenom dvě barvy, zelenou, a metalickou. Žijí v párech a kladou dvě až čtyři vejce. Živí se převážně jakýmkoliv masem. Proto mohou být také agresivní.

Velikost: Do patnácti centimetrů
Typ: Pták
Podstata: Polomagická
Výskyt: Prales a celá necivilizovaná Daerie
Vzácnost: Nízká
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Nízká

 

Dorrahuy jsou ptáčci, kteří dokáží dokonale napodobovat to, co slyší. Rozdíl je ale mezi samečky a samičkami. Samičky druhu Dorrahua dokonale napodobují jakýkoliv zvuk, který kdy slyšely. Není známo, jestli mají tak dokonale vyvinuté hlasivky, nebo k tomu používají nějakou iluzorní magii. Samičky jsou zbarvené červeně, a mají jasné zelené oči. Bříško, zobák, nohy a konce křídel či ocasu mají zbarvené také podobně zeleně. Živí se převážně červy, nebo brouky. Žijí v párech a kladou vždy jenom jedno vejce za rok.

Velikost: 20 centimetrů
Typ: Pták
Podstata: Polomagická
Výskyt: Všude, krom lesu smrti
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Střední

 

Dorrahuy jsou ptáčci, kteří dokáží dokonale napodobovat to, co slyší. Rozdíl je ale mezi samečky a samičkami. Samečkové druhu Dorrahua dokonale napodobují jakékoliv mluvené slovo, které kdy slyšeli. Není známo, jestli mají tak dokonale vyvinuté hlasivky, nebo k tomu používají nějakou iluzorní magii. Samečkové jsou zbarvení žlutě, a mají jasné modré oči. Bříško, zobák, nohy a konce křídel či ocasu mají zbarvené také podobně modře. Živí se převážně červy, nebo brouky. Žijí v párech a samičky kladou vždy jenom jedno vejce za rok.

Velikost: 20 centimetrů
Typ: Pták
Podstata: Polomagická
Výskyt: Všude, krom lesu smrti
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Střední

 

 

Přízrak, který se ukrývá ve stínech, se objevil ve světě, když byla vypuštěna Noční Můra. Ačkoliv nemá hmotnou podobu a není schopen fyzicky nikomu ublížit, je velmi nebezpečný. Při spánku své oběti se snaží posednout tělo, které následně ovládá jako své. Pravé vědomí vlastníka těla je zcela potlačeno. Pokud je Estichos v těle, začne si sám okamžitě ubližovat, popřípadě se snaží zabít všechny ve svém okolí. Tento přízrak lze odehnat pouze psychickou magií jakéhokoliv směru. Jedincům, kteří jsou imunní vůči psychické magii, Estichos nikterak neublíží.  Naštěstí je tento přízrak velmi vzácný, nachází se pouze na specifických oblastech, které nechce opustit.

Velikost: 1 m
Typ: Duch
Podstata: Magická
Výskyt: Les smrti, Zřícenina, Magický les
Vzácnost: Velmi vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

I když je tělo čaroděje uzpůsobeno k tomu, aby bylo sžito s magií, má svoje limity. Když čaroděj nebo čarodějka překročí svoje limity, například pokoušením se čarovat, i po vyčerpání sil, či naopak přílišnému přijmu magické energie, její nebo jeho tělo to nemusí vydržet a magická energie fyzické tělo úplně zlikviduje. Zůstává pouze věčně žijící bytost z čisté magické energie, která je svázaná duchem čaroděje, nebo čarodějky. Nejedná se o smrt, ale o takzvanou "další úroveň" kdy magie potlačí všechny kladné vlastnosti ducha do pozadí, a naopak vyburcuje všechny záporné vlastnosti, zejména touhu po moci a nenávist. Fallar má podobu čaroděje nebo čarodějky, které ducha v sobě má. Dokáží zdravě uvažovat a jsou úplně uvědomělí, proto jsou schopni také lži, přetvářky či hry na city. Jsou velice nebezpeční, jelikož jako bytost z čisté magie, jsou schopni ničivých magických výbojů, mocné telekineze, či ovládání jakési magické hmoty připomínající modrý plamen. Také se dokáží přemisťovat z místa na místo v nulovém čase na libovolnou vzdálenost. Jejich dotek je neuvěřitelně žhavý a vysloveně, jako kyselina ničí, čeho se dotkne. Dokáží také v ruce držet lehčí předměty. Jejich slabinou je paradoxně ale magie. Žádný fyzický útok jim nedokáže nijak ublížit, ale jakákoliv magie, jiná než ta jejich, je bolí, a sice je nedokáže zabít, může je efektivně odehnat. Fallarové mají zářící modrou barvu a sem tam se v nich objeví malé záblesky. Stát se Fallarem je velmi vzácné, avšak lze to zvrátit a proměnit jej zpět do lidského těla. Buď Rituálem Svázání, elfím kouzlem probuzení, nebo skupinovou Meditací Návratu. Při všech třech musí být Fallar uvězněn v železné kleci, ze které se z nějakého důvodu nedokáže dostat.

Velikost: Podle výšky předešlého těla
Typ: Bytost
Podstata: Magická
Výskyt: Kdekoliv
Vzácnost: Velmi vysoká
Nebezpečnost: Velmi vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Odkud se tento tvor vzal, již téměř nikdo neví, možná v nějaké staré zapovězené kronice bychom našli, že Gammi byl dříve člověkem. Ale jak se z obyčejného člověka stalo takové monstrum? Odpověď je možná prostší, než si myslíte. Krátce poté, co se čarodějnice rozdělily na dvě větve, docházelo k několika nelidským experimentům z řad rituálních čarodějnic. Jedním z nich bylo i oživení hrstky jejich padlých bojovníků. Avšak tehdy ještě neznali způsob, jak pomocí rituálu přivést mrtvého k životu, a tak se zrodili Gammi jako nepovedený pokus rituálních čarodějek, který dokazoval, co za odporná stvoření jsou ony samy.

Většina lidí, co poprvé spatří Gammiho, jej bude považovat za nemytého opilce, který se toulá po okolí. Teprve po bližším zjištění zjistíte, že se o člověka nejedná, ale to je již většinou pozdě. Gammi mají zdeformovaný obličej, pokrytý všemožnými jizvami. Jejich oči by možná připomínaly ty lidské, kdyby jim nechyběly zorničky. Jejich zuby jsou ostré a sněhově bílé, i přesto že jim páchne z huby na několik metrů. Avšak jejich zkus je natolik silný, že jimi jsou schopni drtit i kosti. Možná i to je ten důvod proč se živí lidským masem a proto, pokud nepřepadávají pocestné, najdete je na hřbitově, kde si libují na čerstvě pochovaných. Jejich kůže nabývá béžové barvy a je pokryta ošklivými puchýři, které když prasknou, nepříjemně pálí. I přes to všechno je jediné štěstí, že gammi jsou velmi hloupá stvoření ženoucí se hlavně za potravou a nad ničím jiným téměř nepřemýšlí.

Velikost: 1,5 -1,9 metru
Typ: Neživý
Podstata: Magická
Výskyt: Hřbitov, popraviště, obětní skála, les smrti
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Střední (Pokud spatříte Gammiho dříve než on vás je velmi jednoduché jej ulovit, pokud se tomu však nestane, počítejte, že během zlomku vteřiny je u Vás.)

 

Jde o malého hada o délce maximálně jeden metr, zato velice jedovatého. Podobně jako škrtiči se živí masem velkých zvířat, loví je však svým jedem. Ten se odpařuje při teplotě -5 stupňů celsia, takže z jeho zubů vychází jako plyn, který při kontaktu s kůží způsobuje poleptání, popáleniny a puchýře, které nejenom bolí, ale také při větším rozsahu způsobují infekci a následnou otravu krve. Vyskytují se samotářsky a k páření potřebují partnera. Kladou jedno až dvě vejce za tři roky.

Velikost: Do jednoho metru
Typ: Plaz
Podstata: Organická
Výskyt: Jezero Famyoku, Prales
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Nízká

 

Jde o hada, podobně velkého jako Sahakka bílá. Hunnae Dhaaza však dosahuje délky maximálně 8 metrů a jeho tělo je široké maximálně 15 centimetrů. Jedná se o nejslabšího škrtiče vůbec. Nemá ani takovou sílu jako normální škrtič. Spoléhá se spíše na svoji váhu. Z úst dokáže vypouštět páru, která po vdechnutí způsobuje paralýzu svalů, aby se oběť nemohla hýbat, potom jí přilehne, dokud nepřestane dýchat. Žijí samotářským životem a k páření potřebují partnera.

Velikost: Až 8 metrů
Typ: Plaz
Podstata: Organická
Výskyt: Skaliska Famyoku
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Střední

 

Krkolomné jméno, které zní, jako nějaký výsměch. Celý vzhled tohoto tvora je však krajně groteskní. Připomíná velkého ještěra pokrytého ostrými, černými šupinami, který má nezvykle dlouhé nohy, krk i ocas. Pohybuje se v korunách stromů, a živí se převážně lidským masem. Tento tvor je navzdory svému zvířecímu zjevu inteligentní, a komunikuje s ostatními pomocí telepatie. Jeho osobnost je vždy přátelská. Mnohdy přináší jídlo, vypráví vtipy, či se snaží zaujmout případné posluchače různými informacemi, které zaslechl. Tímto chováním si však pouze připravuje svoji oběť, aby ztratila svoji ostražitost. Jakmile se tak stane, Chachiriri zaútočí, kdy do své oběti zabodne své jedovaté zuby, a ochromenou oběť následně vytáhne do korun stromů, kde na ní hoduje. I když komunikuje pouze prostřednictvím telepatie, z jeho hrdla se dokáže vydrat zvuk, který se podobá lidskému smíchu. Právě díky němu patrně získal své jméno.

Velikost: 2,5 m
Typ: Plaz
Podstata: Organická
Výskyt: Prales, může se ukázat i v elfském lese
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Malý opeřenec dostal název podle zvuku, který vydává. Je to směs kukání a zvuku jaký vydávají vrány. Ptáček o velikosti vrabce. Má v poměru ke svému tělu velký zahnutý zobák sklopený dolů, žluté oči a po celém těle čistě fialové peří. Křídla má však v porovnání s tělem značně velká. Rozpětí dosahuje až padesáti centimetrů. Pírka na ocasu má naopak krátké. Pera na křídlech jsou extrémně lehounká a flexibilní. Vyrábí se z nich ty nejlehčí oděvy, schopny úplně ztlumit zvuky a kroky, či zpomalit pád až z patnácti metrů. Kukkuakarakaroy dokáží i navzdory svým předlouhým křídlům perfektně manévrovat i v hustých korunách lesních stromů. Živí se převážně semínky, či opadaným listím. Žijí ve velkých počtech a téměř nikdy ne samotní. Jedná se o jednoho z nejrozšířenějších tvorů na světě.

Velikost: do 10 centimetrů, rozpětí křídel až 50 centimetrů
Typ: Létavec
Podstata: Nemagická
Výskyt: Všude, kde se nacházejí stromy
Vzácnost: Velmi nízká
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Nízká

Magicky vyhlížející bytost, jehož schopnostem se snažil přijít na kloub leckterý mág. Mezi lidmi se totiž povídá, že mezi jeho zvláštnost totiž patří to, že tato bytost nikdy skutečně neumře tedy minimálně stářím ne. Povídá se, že jednou za pět set let se tento tvor zmrazí a po roztání se znovu narodí. Žije na samých úpatí ledových hor v početných skupinách. Kdysi dávno fungoval jako chrlič na obranu hradu bílých čarodějek a mágů. Je přitahován magií, vysává tak energii ze všech magických bytostí, pro čaroděje je proto velmi nebezpečný. Při smrti exploduje a okolí zasype ostrými ledovými střepy. Ačkoliv je jeho podstata magická, klade vejce. Tato vejce jsou velmi vzácná, není divu, že jich je minimální množství i v celé kolonii. Tato vejce se mohou magicky upravit a sloužit jako zásobník energie.

Velikost: Do 1 metru
Typ: Pták
Podstata: Polomagická
Výskyt: Ledové hory, Daeria
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Velmi vysoká

 

Podle pověstí a legend se v ledových horách nachází bytost, která se objeví v případě nesnází při žádosti o pomoc hradu bílých čarodějek a mágů. Tato bytost je obrovská a je tvořená celá z ledu a sněhu. Říká se, že tato bytost poslouchá vždy nejvýše postaveného mága a plní veškeré jeho úkony. Jeho moc však sahá pouze po území Ledových hor, pokud se tento golem překročí jejich hranice, jeho magická složka se naruší a golem roztaje.

Velikost: Do 10 metrů
Typ: Golem
Podstata: Magická
Výskyt: Ledové hory, Daeria
Vzácnost: Velmi vysoká
Nebezpečnost: Velmi vysoká
Náročnost lovu: Velmi vysoká

 

Výrobek bílých čarodějů, jedná se o pomůcku pro paladiny, na které se učí bojovat. Obživlý terč v podobě člověka má jednoduchý úkol. Dostat protivníka na zem. Jak lze očekávat, tento příkaz je triviální, stačí si tedy lehnout na zem a tato loutka se stane v tu chvíli nefunkční. I pouhým zatleskáním se primitivní golem stane nefunkčním. Ačkoliv se panák snaží kopírovat pohyby člověka, s jeho tuhým tělem je to prakticky nemožné, slouží tak jako protivník pouze pro začátečníky. Samotný panák bere svoji sílu z malého krystalu, který je umístěn v hrudi golema. Ten je třeba čas od času dobýt, aby se panák mohl opět pohybovat svou směšnou, kolébavou chůzí a mávat dřevěnými klacky místo rukou.
Velikost: 1,6 m
Typ: Neživý
Podstata: Magická
Výskyt: Hrad bílých čarodějnic
Vzácnost: Nízká
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Nízká

 

Také přezdívaná Tančící dáma. Makara svým vzhledem trochu připomíná delfína, až na to, že ústa má víc špičaté a také dost tvrdé, jako zobák. Svou přezdívku si vysloužila díky chapadlům připomínajícím kus látky vznášející se ve vodě, které jí vyrůstají z konců ploutev. Chapadla jsou stejně vypadající a stejně prchlivá jako u některých medúz. Rozdíl je v tom, že makara je nedokáže ovládat vůlí, pouze je nechat plout za ní, jako by to byly vlasy. Dosahuje délky až dvou metrů, s chapadly až pět. Vyskytují se ve všech větších vodách a žijí samotářsky. Jsou to skvělí plavci, dokáží plavat rychlostí až 40 kilometrů v hodině. Takto dokáží rychle ve vodě kroužit kolem své oběti, až se zamotá do prchlivých chapadel. Jsou velice agresivní. Živí se masem svých obětí a způsob rozmnožování není známý.

Velikost: 2 metry, s chapadly 5 metrů
Typ:
Vodní
Podstata: Nemagická
Výskyt: Všechny větší vody
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední až vysoká
Náročnost lovu: Střední

 

Jedno z nejméně agresivních stvoření neveliké rychlosti. Minahina nespoléhá však na drápy, tesáky či rychlé nohy. V případě nebezpečí se jednoduše schová do krunýře a v něm je do té doby, než nepřítel jednoduše neodejde a neztratí zájem. Právě krunýř této želvy je neuvěřitelně tvrdý. Nesnese však jen ránu kladivem či mečem, je hlavně účinnou obranou proti magii, kterou tento krunýř prakticky odrazí stranou. Není divu, že je poptávka po krunýřích Manahiny ohromná! Bohužel pro všechny možné zájemce, toto plemeno bylo téměř pro svůj krunýř vyhubeno. Poslední zástupci se nacházejí v Noypře, kde jsou pod přísným dohledem elfů, i samotné strážkyně. Získání tohoto krunýře je tedy prakticky nemožné.
Velikost: 1 m
Typ: Želva
Podstata: Organická
Výskyt: Jezero v posvátné části lesa, Noypra
Vzácnost: Velmi vysoká
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Velmi vysoká

 

"Šedavá postava, jen tak tam postává. Já však vím, že z ní zešílím." (oběť útoku Mlhavce)

Mlhavec je stvoření tuze zvláštní. O jeho původu se stále vedou spory. Na první pohled vzdáleně připomíná obrys člověka utopeného v hluboké mlze. Pohled druhý je však o poznání děsivější. Z člověka (pokud jím Mlhavec kdy dřív byl), zbyly jen černé kosti, kolem kterých se vznáší zvláštní rosolovitá hmota, vytrácející se do nekonečna. Pokud byste se však snažili na ní zaostřit, nebo snad zjistit co to je, začnou vás bolet oči i hlava a zrak se vám rozostří. Tento efekt netrvá dlouho, ale dokáže nepozorného či nezkušeného dobrodruha zmást natolik, že se k němu Mlhavec stihne přiblížit a v tu ránu je sním amen.

Z toho, co víme o útocích Mlhavce, většina obětí setkání přežily. Z těch, co přežili, si ale většina vzala život sama a ty, co ustály psychické trápení jsou nyní vězněni v kobkách a pokojích s železnými dveřmi. 

Nejhorší je prý jeho polibek. Hlavu má totiž jako černou masku z dýmu, ve které není vidno oči, nos, ani ústa a když se k vám však přiblíží natolik, aby vás mohl chytnout a spojit se s vámi, rosolovitá hmota vás začne mrazit, začnou se vám odlupovat kusy kůže i masa a pokud si nedáte pozor, chytne vás do svých spárů a nepustí, dokud z vás nezbude vůbec nic. 

Mlhovci se v případě potřeby loví právě kvůli rosolovité hmotě, příbuzné ektoplazmě, ze které jsou tvořeni. Ta se používá na všemožné účely. Nejoblíbenějším z nich je mučení, protože hmota má své rozpustné vlastnosti na živočišné látky i poté, co je odebrána z tvora.  

Velikost: Zhruba 1,8 metru do výšky, šířka se vzhledem k podstatě tvora těžko zjišťuje. 
Typ: Nemrtvý, humanoid. 
Podstata: Magická
Výskyt: Bažiny a jiné, hustou mlhou zamořené území.
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Tento zákeřný had se nachází snad ve všech oceánech světa. Mořeplavci se modlí, aby na něj nenarazili a nejspíš vědí proč. Tento had se nebojí ničeho, dokáže velmi snadno prorazit i trup lodi, tím ji postupně potopit a zabít vše živé, co se objeví ve vodě. Své oběti polyká vcelku a poté je několik týdnů či dokonce měsíců tráví. Záleží na tom, kolik toho pozře. Říká se, že během jedné obchodní výpravy zmizelo hned patnáct lodí včetně všech jejich pasažérů. Snad proto se už velmi dlouho neukázal. Možná má zásoby jídla na roky a roky dopředu. Ale možná taky ne a brzy se objeví. Kdo ví.

Velikost: Do 20 metrů
Typ: Had
Podstata: Organická
Výskyt: Všechny oceány světa
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Muraz je bytost, která přišla z temných hlubin země. Je to středně velký tvor tmavě fialovo modré barvy s rudě zářícíma očima, kterými však skoro nic nevidí, neboť ho dým skoro připravil o zrak, ale naopak velice dobře slyší. V ústech mají pouze šest horních a šest dolních zubů, které jim vyrostly do špičky a stejně tak jsou i po okraji zubaté a ostré jako pilky. Živí se převážně krví a občas syrovým masem. Jedná se o tvora, který chodí po povrchu země, ale zároveň může létat, jelikož na zádech má cosi, co vypadá jako malá zakrslá křídla, ty však velmi obratně ovládá. Loví převážně ve skupinách o zhruba dvaceti členech.

Velikost: 1-1,5 metru
Typ: Démon
Podstata: magická, organická (50%-50%)
Výskyt: Aether
Vzácnost: Nízká až Střední
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká (Je loven vysoce loven pro svojí vzácnou krev, která je vzácnou surovinou pro alchymisty, ale také velice dobře zaplacenou, avšak ulovit Muraze je velice složité a nebezpečné, lovec si koleduje o nákazu nebo dokonce o velice bolestivou smrt.)

 

Narapierové jsou takoví upíři ve světě zvířat. Jejich peří má většinou tmavé barvy jako modrou, přes fialovou až po černou. Vždy mají však jasně rudé oči. V drápech na nohou mají jedové žlázy, pomocí kterých mohou měnit na Narapiery další ptáky. Funguje to stejně jako u upírů, zvíře umře, a probudí se jako Narapier. Živí se krví všeho živého. Jsou vysoce agresivní. Jejich jed však účinkuje pouze na jiné ptáky. Také, podobně jako upíři, se jejich tělo dokáže okamžitě regenerovat, mají perfektní zrak, který vidí i za tenké překážky (viz. Výcvik upírů – Okamžitá regenerace; Oči nekromanta) a škodí jim sluneční svit. Žijí samostatně a nedokáží se množit jinak než proměnou jiných ptáků.

Velikost: Záleží od velikosti před proměnou
Typ: Nemrtvý, pták
Podstata: Magická
Výskyt: Famyok
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Nikdo nezná její podobu, nikdo nezná její schopnosti. Hrozba, která byla vypuštěna ven a na dlouhý čas sebrala slunce i měsíc. Údajně se ukázaly případy, kdy se tato záhadná entita snažila něco posednout, tělo však bylo do pár sekund spáleno a přeměněno na prach. Známá pod pojmy jako Prapředek či právě jako Noční Můra se stala okamžitě po svém objevení nejnebezpečnějším stvořením na celé Aerii. Schopnosti této entity jsou prakticky neomezené.

Velikost: neznámá
Typ: neznámý
Podstata: neznámá
Výskyt: neznámý
Vzácnost: neznámá
Nebezpečnost: neznámá
Náročnost lovu: neznámá

 

Nejedná se ani tak o bestii, jako spíše o prokletí. Na různých magických místech mrtvá těla napadá jakási nemoc magického původu, která nutí zemřelé opět k pohybu. Ti mohou být nejrůznějšího druhu, od mrtvých zvířat až po lidi. Může se jednat i o pouhou končetinu. Tato stvoření jsou neinteligentní, dosahují však stejné síly, jakou měli i během svého života. Jejich úkol je prostý. Šířit nemoc dál. V okolí magických míst tedy tito nemrtví napadají vše živé, aby tak rozšířili své řady. Ačkoliv lze polorozpadlá těla lehce rozdrtit, je dobré mít na paměti, že i bez hlavy se dokážou nemrtví pohybovat, a budou fungovat do té doby, dokud není poražen jejich vůdce. Tím se stává většinou nejsilnější jedinec, který je nejlépe zachovalý. Na rozdíl od ostatních je poznat tím, že jeho oči svítí nazelenalým světlem. Pokud právě tomuto jedinci je uťata hlava, ostatní nemrtví se opět stanou pouhými kostmi. Počet nemrtvých vůdců je závislá na velikosti skupiny. Jeden dokáže vést přibližně deset nemrtvých. Lov nemrtvých nic nepřinese, je však vhodné jejich počty čas od času redukovat, aby se nestali hrozbou.
Velikost: 0,5m – 2m
Typ: Neživý
Podstata: Magická
Výskyt: Magický les, obětní skála
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Střední

 

Ninhiové, známé také jako Famyocké horské kozy, se od svých příbuzných docela diametrálně liší. Sice ne tolik svým vzhledem, ale hlavně praktikami a schopnostmi. Srst Ninhio je daleko pevnější, než klasická kůže, je ji tedy o dost těžší prorazit šípem. Jak lze očekávat, tento živočich je loven hlavně pro onu pevnou srst, z které si, nejčastěji vlkodlaci, vyrábějí oděvy. Ninihi není živorodý. Klade několik kožovitých vajec do hnízd ukryté v horách. Po nakladení se však už o vejce nestará a nechává je být. Během několika měsíců se nový Ninhi vylíhne. Jeho růst je abnormálně rychlý. Není divu, že se mnoho lidí snažilo tento druh uchovnit, ať už pro maso či srst, odešli však vždy s nepořízenou. A to hlavně protože Niniho je neskutečně těžké udržet na jednom místě. I přes jeho velikost zvládne skákat do výšky několika metrů, a v případě nebezpečí se stává agresivním. Je vhodné dávat na tyto kozy dobrý pozor hlavně ve skalách, neboť při útoku se snaží protivníka svrhnout ze skály. Kozy se pohybují ve stádech čítající 5-10 kusů, vždy vedené samcem.
Velikost: 1 m
Typ: Býložravec
Podstata: Organická
Výskyt: Skaliska ve Famyoku
Vzácnost: Nízká
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Střední

 

Skupinové a nepříliš nebezpečné zvíře schovávající se v nejtemnějších lesech či podzemí. Z nedostatku světla mají ohromné uši, které zachycují každý šelest a také nepřirozeně velké oči. Jejich končetiny jsou dlouhé, uzpůsobené na rychlý pohyb jak po zemi, tak po stromech. Černá barva jejich srsti slouží jako dokonalé maskování, a proto opice nejsou spatřeny, pokud to samy nechtějí. Jedná se o všežravce, nejobvykleji se jim však na jídelníčku objevují mršiny. Jsou známí tím, že je přitahuje světlo. Doufají totiž v pocestné, které vždy obratně okradou dříve, než si toho jejich oběť vůbec všimne. Všechny své poklady si hromadí v úkrytech v korunách stromů či dutinách zdí, mnoho dobrodruhů tyto hnízda vyhledává a doufá v nález hodnotných věcí.

Opice se nechovají agresivně a v případě nebezpečí jsou velmi plaché. Své teritorium okolo hnízda si však zuřivě chrání, na vetřelce pořvávají a házejí po něm větve a kameny. V jedné tlupě může být až dvacet opic, loupí však ve skupinkách o pěti jedincích. Mnoho pytláků loví mláďata těchto opic, neboť se dají lehce vycvičit a tento malý zloděj nosí svůj lup svému pánovi.

Velikost: 0,3 metru
Typ: Opice
Podstata: Organická
Výskyt: Po celém podzemí v Ailmaru, Les smrti ve Famyoku
Vzácnost: Běžná
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Střední (nejtěžší je jejich stopování a odchyt)

 

Obrovská žijící bytost v oceánech celého světa. Je charakteristická tím, že má dlouhá chapadla, jež nejednomu námořníkovi vzaly život. Co ve svých pazourech schvátí, to už nikdy světu nenavrátí. O jeho podobě existují pouze legendy, neboť nikdo nikdy neviděl nic než chapadla s přísavkami, které se obmotaly podél celé lodě, tu rozlomily vejpůl a byl všemu konec, ale traduje se, že má snad sto párů očí. To však můžeme jen těžko zjistit, neboť je jen velmi málo jedinců, kteří se ze setkání s tímto tvorem vyvázli živí, natož aby dokázali přesně popsat to, co se skrývá pod hladinou moře.

Velikost: I 30 metrů
Typ: Chobotnice
Podstata: Polomagická
Výskyt: Všechny oceány světa
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Tato potvůrka není nebezpečná, a mnohdy si ji nikdo ani nevšimne. Jak název napovídá, jedná se o magii jiného živočicha, Regoyla. Pomocí té sleduje okolí a hledá vhodnou kořist. Tyto malá očka rostou tam, kde se jejich vlastník dotkl, a vydrží několik hodin. Samotný Regoyl nemusí být poblíž, aby oči mohl využívat. Zvláštností je, že oči žijí svým vlastním životem, otáčí se dle vůle své, a ne vůle svého pána. A přirozeně také cítí bolest, která není nikterak s jejich vlastníkem spjatá. Tyto oči nikdo neloví, chuť jejich masa je hořká a ani nevoní právě přívětivě. Jedná se však o dobré vodítko pro ty, kteří loví Regoyla. Tuto schopnost má démon pouze ve své počáteční formě.
Velikost: 2 m                                                                             
Typ: Magie
Podstata: Polomagická
Výskyt: Magický les, může se však ukázat kdekoliv
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Nízká

 

Podmořský živočich živící se masem. Má velmi špičaté zuby a umí být neskutečně nebezpečný. Jeho pohyb je však velmi omezený, neboť má pouze dvě malé ploutve, které nedokáže dostatečně rychle ovládat. Často však žije v houfech a může jich být pohromadě i stovky. Z člověka nezůstane nic než jen pouhopouhá kostra na dně oceánu. Jeho slabinou jsou jeho oči, bez kterých se nedokáže pohybovat, má totiž velmi špatný smysl pro orientaci. Očí však může mít i několik párů záleží na tom, jak starý je jedinec, čím víc je starší, tím více očí má. Vznik těchto tvorů není známý, je však zřejmé, že za to může nějaká forma magie.

Velikost: Asi 20 cm
Typ: Mutant
Podstata: Polomagická
Výskyt: Všechny oceány světa
Vzácnost: Nízká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Střední

 

Tvor podobný svým vzhledem klasickému divokému praseti. Prasomor je však o něco větší a na pohled poněkud hrůzostrašnější. Jeho pokožka je totiž pokrytá množstvím nádorů a puchýřů. Z neznámých důvodů tito tvorové ztratili možnost regenerace a nehojí se jim žádná zranění. Tento nedostatek však dohánějí extrémní výdrží, není tedy neobvyklé, pokud prasomor rozpáraný bok téměř na dva kusy, střeva táhne po zemi a stále se aktivně pohybuje. Díky prakticky žádnému imunitnímu systému je častým roznašečem všelijakých nemocí, jak lidských, tak zvířecích.

Prasomor se živí nejčastěji mršinami, je proto častým návštěvníkem popravišť a hřbitovů, kde svým čenichem rozrývají hlínu ve snaze najít potravu. Občas však navštíví i elfský les, což pokaždé vžene starost do tváře nejednomu z elfů. Jejich lov není složitý, zvířata se nejeví agresivně, spíš naopak. Chovají se, jako by žádnou bolest jednoduše necítili. Jejich mrtvolu je však potřeba spálit, aby se nemoci tohoto tvora nešířily dále. Prasomora většinou doprovází i silný zápach, který je cítit několik desítek, ne-li stovek metrů daleko. Tato zvířata se sdružují v malých skupinkách, v jejichž čele stojí vždy samec. Mláďat se narodí několik desítek, přežijí však většinou tři až čtyři.

Velikost: 1 metr
Typ: Mrchožrout
Podstata: Organická
Výskyt: Popraviště, hřbitovy, lesy ve Famyoku
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední (díky možnosti infekce)
Náročnost lovu: Nízká

 

Živočich o velikosti do jednoho centimetru. Jde o parazita který se živý masem svého hostitele. Žijí sice jenom po jednom, ale i tak josu velice nepříjemní. Dokáží přežít až několik týdnů bez potravy, takže mají dost času i bez hostinele naklást vajíčka do volné přírody. Buď do vody, nebo do rostlinných plodů. I přes kůži se může nepozorovaně dostat do těla a sežírat ho zevnitř. Je to velice bolestivé a téměř nenalezitelné, jelikož v rámci jednoho organismu se Purec dokáže magicky přemistňovat ze svalu do svalu, a tak jej lze vypudit pouze léčivým elixírem. Trvá asi pět dní, než sežere všechno svalstvo svého hostitele a zanechá jenom tělo neschopné pohybu čekající na smrt. Ke kladení vajec nepotřebuje partnera.


Velikost: Do jednoho centimetru
Typ: Červ
Podstata: Polomagická
Výskyt: Lesy Famyoku a některých okolitých ostrovů
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Živočich o velikosti do jednoho centimetru. Jde o parazita který se živý nervovými buňkami svého hostitele. Žijí sice jenom po jednom, ale i tak josu velice nepříjemní. Dokáží přežít až několik týdnů bez potravy, takže mají dost času i bez hostinele naklást vajíčka do volné přírody. Buď do vody, nebo do rostlinných plodů. I přes kůži se může nepozorovaně dostat do těla a sežírat ho zevnitř. Není to bolestivé ale téměř nenalezitelné, jelikož v rámci jednoho organismu se Purec dokáže magicky přemistňovat z nervu do jiného nervu, mozku či míchy, a tak jej lze vypudit pouze léčivým elixírem. Trvá asi pět dní, než sežere celou nervovou soustavu svého hostitele a zanechá jenom mrtvou kopu svalů. Projevuje se ztrátou koordinace pohybů, později různých funkcí mozku jako schopností, smyslů až nakonec přijde demence po které následuje už jen smrt.. Ke kladení vajec nepotřebuje partnera.

Velikost: Do jednoho centimetru
Typ: Červ
Podstata: Polomagická
Výskyt: Lesy Noypry a Daerie, a několik okolitých ostrovů
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

Velmi plachý démon, který útočí hlavně na slabší jedince. Zprvu se může jevit jako neškodný, kde tento tvor loví pouze myši a zajíce. Každou kořistí však roste a přijímá jejich organickou hmotu, díky čemuž je nejen větší, ale i silnější. Postupem času, kdy je dostatečně velký, může útočit jak na lidi, tak i na velká nebezpečná zvířata. Je téměř povinností všech ras ho v tomto počínání zastavit dříve, než nabere na síle a stane se tak prakticky nezastavitelným. Regoyl svoji kořist nepožírá, místo toho ji jednoduše obklopí a lapí do jeho slizovatého těla, čímž ji začne rozpouštět. Samotné vstřebání trvá i několik hodin, při čemž je bytost prakticky rozložena a stane se součástí démona. Regoyla však dobře ví, jakou kořist zvládne a jakou ne, a při nebezpečí se dokáže velmi rychle vytratit. Je dobré mít na paměti, že tento démon má své okolí velice dobře mapované, a překvapit jej je téměř nemožné. Jeho zvláštní lepkavá pokožka v tomto stádiu slouží jako velmi dobrá obrana jak proti magii, tak i proti zbraním. Slabost má hlavně proti ohni a svěceným předmětům. Jak lze očekávat, toto není finální forma Regoyla, jedná se jen o jakési stádium „larvy“. Další forma se mění podle toho, zdali démon vstřebal primárně zvířata, či zdali se mu podařilo vstřebat i nějaké inteligentní bytosti.
Velikost: 0,5 - 2 m
Typ: Démon
Podstata: Polomagická
Výskyt: Magický les, vzácně se může však ukázat kdekoliv
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Velmi vysoká

 

Snad nejnebezpečnější bytost, na kterou lze v Aerii narazit. Regoyl, který vstřebal i duše inteligentních bytostí. Díky tomu se stává i samotný démon inteligentní. A ne zrovna slabě, neboť jeho inteligence se čerpá od všech pozřených bytostí. Jako jediný Regoyl je schopný komunikovat, při čemž používá hlas svých pozřených obětí. Není však radno se s ním pouštět do řeči, mezi jeho schopnosti patří i částečné čtení myšlenek, a stává se tak velmi dobrým psychologem a manipulátorem, díky čemuž se může lehce dostat do blízkosti více lidí. Ty následně využívá, ať už jako otroky, nebo jako svoji kořist. Tyto oběti často vidí Regoyla jako něco božského, a většinou nejeví sebemenší touhu proti němu povstat. Inteligence a slova však zdaleka nejsou nejsilnější stránkou tohoto tvora. Jeho síla i schopnosti se také odvíjí od toho, koho pozřel. To znamená, že pokud se mu povedlo vstřebat vlkodlaka, získá jeho sílu a rychlost. Pokud vstřebal čaroděje, dokáže vytvořit veškeré jeho magie. Může tak získat lehce i schopnosti elfů i upírů. S každou pozřenou duší získává Regoyl i vědomosti, které může v budoucnu využít. A jak lze předpokládat, Regoyl může i nadále sílit, a získávat nové schopnosti. Je proto bláhové se tomuto stvoření postavit sám. Jeho pokožka je již pevná, ke konzumaci tak používá ústa.
Velikost: 2m
Typ: Démon, humanoid
Podstata: Polomagická
Výskyt: Nejčastěji Famyok
Vzácnost: Velmi vysoká
Nebezpečnost: Velmi vysoká
Náročnost lovu: Velmi vysoká

 

Jedná se o druhou formu Regoyla. Pokud v té první získal démon primárně zvířecí duše, vyvine se v ohromného masového golema, který útočí prakticky na vše, co je v jeho blízkosti. Regoyl je poháněn hlavně hladem a nenasytností, touhou být čím dál silnější. S každým dalším úlovkem o něco vyroste, čímž je těžší a těžší jej ulovit. Čím dál je Regoyl větší, tím větší má hlad, a tím je jeho běsnění hrozivější. Ačkoliv neovládá žádnou magii a je prakticky neinteligentní, často může využít nějaké zbraně, v podobě vyrvaných stromů či kamenů. Jak lze tušit, jeho tělo je zavalité, kde stojí na dvou sloupovitých nohách. Jeho ruce jsou čtyřprsté s velkými drápy. Démon není příliš rychlý, to si však vynahrazuje ohromnou silou, přesahující tu vlkodlačí. Jeho pokožka je velmi tvrdá, lehké zbraně a šípy nejsou schopny skrz ni projít. I vůči magii je Regoyl velmi odolný, neboť na něj má díky jeho magické podstatě snížený účinek. Ke konzumaci již používá ústa, a ne celý povrch těla.
Velikost: 2 - 5m
Typ: Démon
Podstata: Organická
Výskyt: Nejčastěji Famyok
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Velmi vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Jde o hada dosahujícího délky až deseti metrů, ne proto, že by byl příliš dlouhý, ale proto, že celé jeho tělo je v porovnání s běžnými hady převelké. Tělo je v průměru široké asi dvacet centimetrů. Každá šupina na jeho těle má bílou barvu, která fosforeskuje na měsíčním světle. Jakožto škrtič má sahakka obrovskou sílu a z jejího sevření se běžný člověk nedokáže jen tak vymanit. Svou oběť takhle dokáže téměř rozdrtit. Loví hlavně zvířata o velikosti jelenů. Žijí samotářsky a k páření nepotřebují partnera. V takovém případě je potomek dokonalým klonem matky. Neznamená to však, že potomka nemohou zplodit dva rodiče.

Velikost: Až deset metrů
Typ: Plaz
Podstata: Organická
Výskyt: Bažiny Famyoku
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Střední

 

Sarroci jsou tvorové vzhledem velice podobní krokodýlům, avšak Sarroci narozdíl od krokodýlů mají mnohem tvrdší, rohovatější a ostřejší kůži. Proto je velice nebezpečné se jich dotýkat. Na nohách však nemají drápy, nýbrž mají mezi prsty blány pro snažší pohyb ve vodách. Zajímavá je jejich hlava, která vypadá, že je naopak. Oči má pod spodní čelistí, nos má také na spodní čelisti. V ústech se skrývá velký dlouhý lepkavý jazyk, kterým sarroci chytají svou kořist. Ten může jako chapadlo ovládat jak se mu zlíbí. Jazyk může mít až pět metrů a je zhruba podobně silný jako upír, nelze se z jeho sevření tedy tak snadno dostat. Žijí po jednom a živí se masem. Jejich vejce jsou drsná na dotek a velká asi jako lidská hlava. Nejsou agresivní, ale útočí kdykoliv se k nim někdo přiblíží blíž než na dva metry. Vyskytují se hlavně v močálech Famyoku, nebo pralese Noypry.

Velikost: do tří metrů, jazyk má až dalších 5 metrů
Typ: Plaz
Podstata: Nemagická
Výskyt: Bažiny ve Famyoku, Prales v Noypře
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední až vysoká
Náročnost lovu: Střední

 

Jde o běžné papoušky modrozeleného zbarvení s fialovým zobákem a bříškem. Zajímavé na nich je, že je nesmírně přitahuje absolutně cokoliv, co se jenom náznakem leskne. Mají velmi citlivý zrak na světlo, proto dokáží rozpoznat lesknoucí se předmět až na vzdálenost několik kilometrů. Takovéto lesklé objekty potom hromadí ve svých hnízdech, které však nejsou na stromech, nýbrž v dírách, které si pomocí svých speciálních, ke hrabání uzpůsobených, drápů vyhrabou mezi kořeny stromu. Tyhle lesklé předměty potom obalují do svých slin, které časem tvrdnou a lesklost předmětu značně násobí. Tímto způsobem vznikají kameny Slunečního svitu.

Velikost: 25 centimetrů
Typ: Pták
Podstata: Polomagická
Výskyt: Noypra
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Nízká

 

Tuto bytost byste opravdu neradi potkali, nejen kvůli jejímu prapodivnému zevnějšku, ale hlavně její nebezpečnosti. Malým dětem připomíná velký kus želatiny avšak, nedoporučujeme Vám se jej dotýkat. Nejedná se o onu roztomilou želatinu, jak se zdá na první pohled, ale o kyselinu. Když spatříte Splena, nabudete většinou milného dojmu, že tato bytost má nějaké kosti v těle, mnozí však netuší, že tyto kosti patří jeho předchozím obětem, které pohltí celým tělem a následně ji pozře. Po celou tu dobu je dotyčný rozpouštěn za živa, dokud z něj nezbydou pouze kosti, které není Splen schopen strávit. Naštěstí existuje způsob, jak se před touto bestií bránit. Jeho zbraň je i největší slabinou. I přesto, že celé jeho tělo tvoří nebezpečná kyselina, je poměrně dost hořlavá. Pokud jste tedy dostatečně rychlí, stačí malý plamen a Splen se ihned vypaří, avšak jakmile Vás jednou Splen pohltí, již není cesty zpět. Pak již zbývá pouze doufat, že Vás někdo objeví dříve, než budete zaživa rozpuštěni. Většinou bývají zbarveni do odstínů zelené barvy, vzácně do žluté či hnědé.

Velikost: 1,5 -2,2 metru
Typ: Kyselina
Podstata: Částečně magická
Výskyt: Bažiny, vzácně byl spatřen u řeky Lunet, ale může se nečekaně objevit prakticky kdekoliv
Vzácnost: Vysoká
Nebezpečnost: Střední až vysoká
Náročnost lovu: Nízká

 

Příšery, které se ukrývají v těch nejhlubších tmách, tam, kde slunce nikdy nesvítí. Jsou dokonale slepí, jejich předností však není zrak. Po prostorách jeskyní či bludišť mají natažené po zemi vlákna sítí, které jim dokonale prozradí, pokud se nějaký odvážlivec vydal do jejich teritoria. Díky své velikosti a jedu dokážou lehce porazit zkušeného válečníka. Pokud vstoupí do teritoria pavouka skupina, dokáže pavouk ze sítí vytvořit pasti v podobě smyček, a tak odchytává jednoho odvážlivce po druhém. Při kousnutí je oběť paralyzována. Pavouk svoji kořist omotá pavučinou ke stěně či ji zavěsí ke stropu. Nešťastník tak bývá při vědomí několik hodin, než se v sítích udusí.

Stínový pavouk je ryze samotářský tvor, který se sdružuje jen při páření. Vajíčka jsou pro mnohé tvory nedosažitelná, matky je upevňují na stropy svých úkrytů. Celý pavouk je černý s tmavě zeleným žíháním a dlouhými chlupy, které slouží pro orientaci ve tmě. Útočí ze zálohy, málokdy se postaví přímo své kořisti. Pokud ano, tak jen v případě, že si je pavouk jistý, že je kořist slabá. Jejich lov je pro mnohé zbytečný, občas se však najde někdo, kdo shání jejich jed.

Velikost: 3-4 metry
Typ: Pavouk
Podstata: Organická
Výskyt: Labyrint v podzemí Ailmaru
Vzácnost: Běžná
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 

Má proporce podobné jako běžný lovecký pes, až na to, že je kompletně hnědý. Hnědá srst, hnědé drápy, hnědá kůže, hnědý jazyk, hnědé až žluté oči i se zorničkami a také hnědá krev. Tvarem lebky a uší připomíná však spíše medvěda. Nevydává však žádné zvuky, jelikož nemá žádný hlasový orgán. Oproti psovi je hrozně vychrtlý a kůže na trupu je tak tenká, že je přes ní vidět vnitřní orgány včetně tlukoucího srdce. Sváteční běsové jsou velice agresivní a teritoriální. Útočí ze zálohy a vždy ve velkých skupinách. Jejich zbraněmi jsou ostré zuby, které mají povrch jako pila, drápy se stejnou vlastností a nebezpečně ledově studená kůže, která způsobuje při doteku omrzliny. Vzhledem k tomu, že v horách nejspíše nemá přirozeného nepřítele, jeho tělo není téměř vůbec odolné. I jednoduchá rána pěstí dokáže prorazit tenkou kůži a způsobit fatální zranění. Sváteční běs získal své jméno tak, že historicky první záznam jeho výskytu byl v Ledových horách, kde nejspíše žije. Živí se jenom masem. Víc však o nich zatím není známo.

Velikost: zhruba 0,5 metru, jako běžný velký pes
Typ: Zimní, Dravec
Podstata: Polomagická – kůže běse je nepřirozeně ledová
Výskyt: Ledové hory
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: 2-3

 

Ačkoliv je tento tvor býložravý, je velmi nebezpečný. Tělem připomíná ohromného buvola, který je pokrytý kostěnými pláty na horní polovině těla. V obdobích říje jsou samci velmi agresivní, útočí prakticky na cokoliv, co se jen trochu hýbe, včetně stromů ve větru. I po říji však trihilové nejsou právě plaší. Naopak, mnohé bytosti ve své přítomnosti ignorují, pokud je nikterak neohrožuje. Případné ohrožení řeší tyto bytosti dvojím směrem. Buď útěkem, nebo protiútokem. Mnohdy se tyto praktiky kombinují, kde se několik jedinců po chvíli běhu otočí a překvapeného predátora zadupou tak do země. Hlavní nebezpečí představují jejich rohy a drtivá síla. Kostěné pláty poskytují výbornou ochranu před drápy i tesáky predátorů. Žijí ve skupinách po deseti a více kusech, a jsou loveni hlavně pro jejich lahodné maso. Právě ono maso je žádané po celé Aerii.
Velikost: 2,4 m
Typ: Býložravec
Podstata: Organická
Výskyt: Lesy ve Famyoku, Pláň dvou světů (Noypra)
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Střední
Náročnost lovu: Vysoká

 

Valounci jsou roztomilá stvoření, svou velikostí připomínající průměrného psa. Ve volné přírodě si je snadno spletete s obyčejným kamením, maskují se tak před náhodnými objeviteli. V případě, že totiž vycítí nebezpečí, převalí se na záda čímž zakryjí krystaly všeho druhu, které rostou z jejich zad a dají na obdiv své břicho a nohy složené z hrubého kamení a hornin. Ten, kdo neví, co hledá je tak snadno přehlédne. Celý Valounek se skládá ze čtyř nohou z hrubého kamení, kulatého těla připomínající veliký kámen, na jehož hřbetě vyrůstají velké i malé drahokamy všelikého druhu i velikosti. Valounek má dokonce schopnost tyto krystaly na hřbetě rozsvítit, když prochází jeskyněmi, ve kterých běžně hledá útočiště před lidmi. Valounci jsou totiž v posledních letech loveni a prodáváni jako mazlíčci díky jejich roztomilému vzhledu a návratnosti investice. Valounek totiž do doby než vyroste do své plné velikosti shazuje krystaly, co mu vyrostou na zádech a jsou rok od roku větší a větší. Valounek nemá hlavu, ústa i malá černá očička připomínající vyleštěný Onyx má umístěny na základním kameni tvořící jeho tělo. Protože je to zvířátko na své poměry opravdu těžké, pohybuje se kolíbavým pohybem, při kterém šoupe nohy po centimetrech dopředu. I když jsou Valounci čím dál vzácnější, lidé prohledávající okolí i vnitřky různých jeskyň mohou najít krystaly jen tak se povalující na zemi. Ovšem pozor, lidé nejsou jediné bytosti, které láká krása a blyštivost kamenů. 

Valounek je čistě rodinný typ, běžná rodinka se skládá ze dvou dospělých Valounků a dvou až tří dospívajících. Jak se rodí malí Valounci se zatím nezjistilo, protože veškeré pokusy o jejich rozmnožení v zajetí selhaly. I přes to, že Valounci jsou tvorové dlouhověcí tak v případě, že umře, celý zčerná a postupně se změní ve velkou hroudu uhlí. 

Velikost: Zhruba 1m 
Typ: Neživý
Podstata: Magická
Výskyt: Odlehlé jeskyně a opuštěné doly. 
Vzácnost: Vysoká 
Nebezpečnost: Nízká
Náročnost lovu: Střední (Nejtěžší na jejich ulovení je vyhledání a následné vynesení.)

Bez tváře, bez strachu, bez emocí. Někteří jedinci přijali Noční Můru jako svého nového boha, a začali ji věrně následovat, coby vůdce. Vytvořili tak vlastní náboženství, které onu hrozbu vnímá jako očistu světa. A ačkoliv o těchto jedincích nemá Noční Můra samotná ani ponětí, už jen pouhou vírou se začalo tělo těchto fanatiků měnit. Jejich tvář se pomalu změnila v kámen, jejich ústa zcela zmizela. Ruce se proměnily na bodce či čepele. A duše? Ta jim byla jednoduše vyrvána. Stali se prázdnými, bytosti z kamene, zcela imunní vůči jakýmkoliv psychickým vjemům. Tyto bytosti ve větších počtech mnohdy napadají vesnice, města či osady. Mezi nimi jsou mnohdy i lidé, kteří následují jejich vzoru a přijali prapodivnou víru za svou. I ti se však jistojistě změní.

Velikost: 1,8 m
Typ: Prokletý
Podstata: Magická
Výskyt: Les smrti
Vzácnost: Střední
Nebezpečnost: Vysoká
Náročnost lovu: Vysoká

 



Přihlásit se

Ostatní


Spolupráce


Eriniamus

iHogwarts



TÝM PROJEKTU
» Azerethia
» Virusxteen
» Irismia
» Atsushi Hatuge
» Tir
» Martell
» Morgana
» Ju


PODĚKOVÁNÍ
» Nettie
» Terry Morco
» T-Bolt
» Filius Flitwick
» StrangeKami
» Vypravěč Bunny


FINANČNÍ POMOC
» Andromeda
» Koira
» Aila


V neposlední řadě patří dík i všem našem hráčům