Pravidla RPG - RPG Famyok

Počet postav

Člověk (31)
Elf (28)
Bílý mág (25)
Rituální mág (23)
Vlkodlak (25)
Upír (22)
Temný elf (10)

online

0 online postavy


Pravidla RPG

 

 

I. Co je RPG
Zkratku RPG (role-playing game) do českého jazyka můžeme přeložit jako „hra na hrdiny“. V této hře se setkáte s textovou podobou role-playe (ve zkratce tRP). Osud si tvoříte založením své postavy. Po odeslání registrace (a následném schválení) můžete společně s ostatními hráči tvořit jedinečný příběh plný osobitých zvratů. Průvodce psaním registrace i našim herním světem najdete v Manuálu nováčka. V tomto článku se můžete seznámit s obecnými pravidly pro role-play i s termíny, které se pro konkrétní pravidla běžně používají. Doporučejeme si přečíst také náš Kodex, kde najdete další užitečné informace a rady zejména ohledně toho, jak se vyhnout toxicitě a zpříjemnit herní zážitek sobě i svým spoluhráčům.

Fun fact: Název naší hry, Famyok, je sloučenina tří slov: Fantazie, Mystika a Okultismus. Jsme ostatně hra o koexistenci rozmanitých osobností napříč nadpřirozenými rasami.



 

II. Zneužívání mimoherních informací
Vy a vaše postava nesdílíte veškeré informace. Jakožto hráč budete často vědět mnohem víc než ona, ale to je v pořádku. Jsou to kupříkladu detaily o jiných postavách, které znáte z rozhovoru s jejich autory, nebo události z předchozích her, které jste si přečetli (ale vaše postava u nich nebyla), nebo klidně jen informace z postu spoluhráče, které však jeho postava neřekla nahlas, ani nijak nedala najevo neverbálně (např. myšlenky). Jedná se o nepříjemný jev, proti kterému se snažíme bojovat - a to tak, že požádáme autora příspěvku, aby jej přepsal bez mimoherně získaných informací. Jinak takový příspěvek nemůže být uznaný za platný. V role-playerském žargonu tomu říkáme metagaming.



 

III. Odstup mezi hráčem a postavou
Je důležité mít na vědomí, že vy a vaše postava nejste to samé. Ne každá situace nebo interakce, které se ve hře vyskytnou, musí být pozitivní, což ale není útok na vás jako hráče. Někdy je těžké nebýt frustrovaný nebo skleslý, pokud se našim postavám děje něco špatného, jelikož je pro hráče přirozené se do postavy vžívat, ale o to důležitější je o svůj odstup pečovat a nenechat si hru “dostat pod kůži”. Herní konflikty nepatří do reálného života - a problémy z reálného života zase nepatří do hry. Narušení tohoto pravidla, což může být třeba jednání postavy na základě sporu mezi hráči, nebo reálná hádka na základě něčeho, co se stalo herně, se říká porušení křišťálové stěny.



IV. Nedokonalosti dělají dokonalost
Pokud má herní postava pouze kladné vlastnosti, nebo vlastnosti, které její autor vnímá jako jenom lehce rozporuplné a vlastně roztomilé neduhy, je velmi těžké jí “vdechnout život”. V zájmu zajímavé hry by se každý hráč měl snažit přidělit své postavě i chyby a slabé stránky. Velmi důležitě se toto pravidlo odráží hlavně v soubojích, které se bez toho, aby oba hráči uznávali zranitelnost svých postav, mění často ve frašku. Soustavné hraní “nekonečně mocné a nedotknutelné” postavy, zvláště tam, kde to může ovlivnit jiné hráče, je považováno za porušení pravidel a může přilákat nevyžádaný zásah vypravěče. S tímto nešvarem se můžete setkat pod pojmem “godmodding”.



V. Hraní za cizí postavu
Pro kvalitní hru musí každá postava musí nechat svého spoluhráče reagovat na podnět, který mu byl dán. Nikdo mimo vypravěče nemůže za druhého rozhodnout, co se jeho postavě stalo. V případě, že hraje najednou více hráčů, musí i ostatní hráči vyčkávat na reakci hráče, kterého se akce týká. Není možné ve hře bez této reakce pokračovat a zahrát ji tak, aby na ni již nešlo reagovat. Vnucování reakcí cizí postavě se nazývá powerplaying. Pokud se s ním setkáte ve hře, upozorněte na něj a požádejte o přepsání postu. Pokud jste to vy, komu to uklouzlo, jednoduše svůj post přepište. Každý hráč má právo zpochybnit platnost postu spoluhráče, pokud má pocit, že byl proti němu použit powerplaying.



VI. Dvojité účty
Je potřeba rozlišovat mezi jedním účtem s vícero postavami (což je povolené, dobrovolné a žádané) a několika účty, které vlastní jeden a ten samý člověk. Zakládat si několik účtů (a vydávat se tím za několik osob) je nejen nepoctivé vůči komunitě, ale také vytváří neférovou výhodu, protože umožňuje obcházet limit postav na jednoho hráče. Z tohoto důvodu je to zakázáno.



 

VII. Časová kontinuita a ukončování her
Jelikož je Famyok poměrně velká hra, kde se v jeden čas odehrává spousta jednotlivých dějů, není zde možné hrát za jednu postavu dvě hry zároveň, a to ani s pečlivým ohlídáním časové souslednosti. Volba mezi tím, kterou z her, které se v reálném nebo herním čase překrývají, odehrát, je nedílná součást hraní. Je nutné předchozí hru řádně ukončit, než se vydáte do další.

 



Přihlásit se

Ostatní


Spolupráce


Eriniamus

iHogwarts



TÝM PROJEKTU
» Azerethia
» Virusxteen
» Irismia
» Atsushi Hatuge
» Tir
» Martell
» Morgana
» Ju


PODĚKOVÁNÍ
» Nettie
» Terry Morco
» T-Bolt
» Filius Flitwick
» Vypravěč Bunny


FINANČNÍ POMOC
» Andromeda
» Koira
» Aila


V neposlední řadě patří dík i všem našem hráčům